Shakespeare Quotes

luni, 30 martie 2009

de ce aine?

M-am decis ca primul meu articol sa fie despre "AINE"nume pe care l-am ales pt acest blog. In mitologia irlandeza Aine era zeita iubirii, a cresterii, uneori asociata si cu soarele. In alte scrieri din mitologia celta este mentionata ca fiind regina zanelor. Semnifica splendoare, radiere, stralucire. Prosperitatea si bucuria ii sunt caracteristice. Numele a mai fost tradus si ca focul bucuriei. De ce Aine?Pt. ca este echivalentul zeitei Venus(in mitologia romana),care de altfel mai este cunoscuta si sub numele grecesc Afrodita.M-am hotarat asupra acestui nume de oarece consider ca ma reprezinta spiritual si de altfel Venus fiind si planeta care guverneaza zodia mea. Al treilea corp ca strălucire de pe bolta cerească, după Soare şi Lună, planeta îşi merită din plin numele roman al zeiţei dragostei, frumuseţii şi fertilităţii. Este, la propriu, cea mai fierbinte planetă a sistemului solar (462 0 C la suprafaţă), are ziua mai lungă decât anul şi se învârte în jurul axei sale în sens retrograd, astfel că soarele-i răsare la vest şi-i apune la est! Cu adevărat o planetă capricioasă, ea apare ca Aphrodita, Hesperos sau Phosphoros (dacă era vizibilă dimineaţa sau seara) la greci, Zuhra la arabi, Naheed în persană sau Nin-si-an-na în sumeriană. Sper sa va placa,pt ca acest blog va mai mult despre cultura si intr-o oarecare masura voi face referinta si la ceea ce inseamna in ziua de azi a fi o persoana civilizata,cu principii si valori morale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu